Szkodę należy zgłosić bezpośrednio do linii lotniczej, która obsługiwała dany lot. W przypadku uszkodzenia bagażu, szkodę należy zgłosić w ciągu 7 dni od otrzymania bagażu. Jeśli bagaż został zagubiony/opóźniony, poszkodowany ma 21 dni na zgłoszenie szkody.
Jak zgłosić uszkodzony bagaż?
Proces reklamacji w przypadku uszkodzenia walizki rozpoczyna się na lotnisku. W tym celu jeszcze przed opuszczeniem strefy zamkniętej należy zgłosić się do biura reklamacji bagażowych, znajdującego się na każdym lotnisku. Biuro to może występować pod różnymi nazwami „Lost and Found”, „Baggage claim”.
Jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzoną walizkę?
Często reklamację należy złożyć przez Internet – załączając m.in. zdjęcie dokumentu oraz oczywiście uszkodzonej walizki. Zazwyczaj, jeśli przewoźnik uzna reklamację, to proponuje wymianę bagażu na nowy lub zwrot pieniędzy.
Kto odpowiada za uszkodzony bagaż?
Na podstawie Konwencji montrealskiej oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 889/2002, przewoźnik lotniczy ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą wobec pasażerów w razie uszkodzenia, opóźnienia lub zagubienia bagażu.
Ile czasu ma linia lotnicza na rozpatrzenie reklamacji?
Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia. Postępowanie reklamacyjne uważa się za wyczerpane w przypadku, gdy przewoźnik lotniczy, organizator turystyki albo sprzedawca biletów rozpatrzył reklamację, albo upłynął termin do jej rozpatrzenia.